Sopran koloraturowy

Urodziła się i kształciła w Warszawie. Choć zainteresowania muzyczne towarzyszyły jej od najmłodszych lat, najpierw ukończyła Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego i rozpoczęła studia doktoranckie w zakresie genetyki i biochemii w Instytucie Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk. Talent muzyczny jednak zwyciężył.
Naukę śpiewu solowego rozpoczęła we Wrocławiu u prof. Teresy Krukowskiej w PSM II stopnia i kontynuowała ją w Warszawie w PSM II stopnia w klasie prof. Joanny Fenrycht, uczennicy Ady Sari. Dyplom otrzymała w 1980 r.
Swoje umiejętności muzyczne rozwijała m.in. na Międzynarodowym Kursie Muzycznym w Weimarze oraz w Santiago de Compostela w Hiszpanii, gdzie wygrała Międzynarodowy Konkurs na Najlepszą Interpretację Muzyki Hiszpańskiej i otrzymała tzw. Premio"Luis Coleman". Uczestniczyła w konkursach śpiewaczych w s'Hertogenbosch w Holandii i w Wiedniu, gdzie jej śpiew spotkał się z wielkim zainteresowaniem, oraz w Bilbao w Hiszpanii, skąd wróciła jako finalistka.
Przez 15 lat była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Brała udział w wielu przedstawieniach, zarówno w klasycznym repertuarze operowym jak i w misteriach, koncertach oratoryjnych i kameralnych.
Dużym sukcesem był udział w dwóch operach współczesnych amerykańskich kompozytorów: "Sweet Betsy from Pike" Marka Bucciego (rola tytułowa) oraz "The Four Note Opera" Toma Johnsona (rola główna).
Ma na swym koncie nagrania archiwalne dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.
Szczególnym jej zainteresowaniem cieszy się muzyka hiszpańska. Z tym repertuarem daje dużo koncertów z akompaniamentem zarówno fortepianu, gitary, organów jak i klawesynu.
W 2004 r. wydała płytę "Cantares" z pieśniami hiszpańskimi razem z pianistką prof. Mają Nosowską i gitarzystką Magdaleną Białą- Gołędowską.
Po recitalu z pianistką Anną Kornacką we Frankfurter Hof w Mainz w 1994 r., w recenzji w "Mainzer Rheinzeitung" zatytułowanej "Wielki głos i wielki talent" czytamy:
"...Pani Maryla Ochimowska-Teper swoim lirycznym sopranem koloraturowym wznosi ideał klasyczny
aż na szczyty .Solistka śpiewa bardzo trudne pasaże z ogromną łatwością i zdumiewającym blaskiem.Do tego stosuje zróżnicowaną dynamikę i ma szeroką skalę wyrażania głosem swoich intencji: WIELKI GŁOS!!!!
Bez widocznego wysiłku osiąga z jednej strony niezwykłą wysokość dźwięków, z drugiej zaś zadziwiające,
pełno brzmiące dźwięki. Przy technicznej perfekcji posiada jeszcze czarujący urok i muzykalną namiętność..."